Ikarus wraca na ulice Warszawy

Ikarus wraca na ulice Warszawy

Marka nie była widziana w Warszawie od 2013 roku, kiedy z ulic zniknęły ostatnie eksploatowane przez MZA wysokopodłogowe pojazdy modelu 280. Sam węgierski producent był związany ze stolicą od lat sześćdziesiątych XX wieku, kiedy to pojawił się tzw. „osiołek” czyli Ikarus 620. Najsłynniejszym pojazdem z Székesfehérváru był Ikarus 280 i jego krótsza wersja 260 nazywane potocznie „Madziarami”. Teraz Ikarus bardzo chętnie chciałby wrócić do Polski.

W Warszawie testowany jest model Ikarus 120E o standardowej długości dwunastu metrów, dla 88 pasażerów, z bateriami o pojemności aż 330 kilowatogodzin. Do 16 września będzie obsługiwał linię 200 z Dworca Centralnego do Konstancina, w ramach zajezdni „Woronicza”.

Już 1 września będzie go można przetestować na drugiej brygadzie linii 200 (odjazdy z Dworca Centralnego o 8.45, 11.30, 14.10, 16.50)

Polecamy również:

Komunikacja wraca z wakacji
czytaj więcej
Wielkie zmiany na Mokotowie
czytaj więcej