Komplet „elektryków” na ulicach Warszawy

Pojazdy obsługują przede wszystkim trasy przebiegające przez Trakt Królewski. Do obsługi pojazdów elektrycznych powstała też specjalistyczna infrastruktura – ponad setka ładowarek wtyczkowych i dotykowych na zajezdniach, a do tego urządzenia pantografowe na pętlach Spartańska i Konwiktorska. W tej chwili trwają ostatnie prace nad uruchomieniem kolejnych punktów szybkiego ładowania na krańcach Szczęśliwice, Esperanto, Chomiczówka i Nowodwory. Miejskie Zakłady Autobusowe są jednym z europejskich liderów elektromobilności – więcej elektrobusów kursuje jedynie po Moskwie i Londynie. 130. „elektryk” z „kontraktu stulecia” jest jednocześnie pojazdem nr 20000 wyprodukowanym przez Solaris Bus & Coach. Zakup 130 autobusów elektrycznych wraz infrastrukturą towarzyszącą został dofinansowany przez Unię Europejską w ramach funduszu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.